FöreningsKraft erbjuder i dagsläget två utbildningar, ”Medlemsmodellen” och ”Tillsammans”. Vi kan även skräddarsy utbildningar/föreläsningar till din förening på temat ”Barnkonventionen” eller ”Effektivt styrelsearbete”. Hör av dig och berätta om din förenings behov så kommer vi tillsammans fram till vad som passar bäst för er!

Medlemsmodellen

Vill din förening jobba för att:

• Kunna behålla era medlemmar så länge som möjligt?
  • Bli fler medlemmar för att främja fysisk aktivitet genom hela livet?
  • Arbeta för att ALLA ska känna att de har en plats i idrotten, oavsett bakgrund, religion, kön, ålder m.m?
  • Göra det lätt för individer att börja idrotta?

Då bör ni ta in utbildningen ”Medlemsmodellen”. Vi hjälper er med konkreta verktyg kring hur ni kan behålla fler, rekrytera fler och även rekrytera bredare i er förening.

Utbildningen består av både en föreläsningsdel där vi går igenom de olika stegen i medlemsmodellen samt en workshopdel där vi omvandlar teori till praktik.

Utbildningen vänder sig till alla i föreningen som är involverade i medlemsrekrytering, förslagsvis styrelser, kommittéer, sektioner och anställda.

Ett hett tips är att gå ihop 3 föreningar eller fler så blir allt billigare per förening. Ni får då även en fantastisk chans att utbyta erfarenheter med varandra!

Kontakta oss för prisförslag och upplägg för just DIN förening!

Tillsammans

Vill din förening jobba för att:

• Skapa bättre sammanhållning bland de aktiva?
  • Skapa bättre sammanhållning bland ledare?
  • Skapa bättre sammanhållning i styrelsen?
  • Inspirera ledare samt lära dem olika lekar och samarbetsövningar att jobba med i sina grupper?

Då bör ni ta in utbildningen ”Tillsammans”. Vi hjälper er att handfast göra olika lekar för ledare/aktiva/styrelser i syfte att skapa en bättre sammanhållning.

Vi utbildar även ledare i olika samarbetsövningar och lekar som de själva sen kan göra med sina grupper. Det är alltid lättare att leda en lek eller övning om du själv först har testat den.

Utbildningen varvar både teori och praktik och kräver någon form av öppen yta.

Kontakta oss för prisförslag och upplägg för just DIN förening!