Är du en lättlärd administratör som letar efter ett jobb på distans? Brinner du för föreningslivet och har erfarenhet inom idrottsrörelsen? Då är du kanske den vi söker!

Om FöreningsKraft

FöreningsKraft startades i november 2017. Syftet med företaget är att hjälpa föreningar med administrativt arbete de inte kan, vill eller hinner göra själva.

FöreningsKraft riktar sig främst till idrottsföreningar men hjälper även andra typer av ideella organisationer. Företagets kunder finns främst i Stockholms län idag men vissa av dem går även att hitta med ca 1-2 timmars resa ut från huvudstaden.  

Vad söker FöreningsKraft?

I dagsläget är vi två personer i företaget och söker nu någon som både kan ta ett helhetsansvar gentemot kunder men som också kan avlasta oss med olika arbetsuppgifter åt andra kunder. Några av dina uppdrag kommer att vara långsiktiga där du blir en central del i föreningens utveckling. Andra uppdrag är på kortare basis där du går in och gör en viktig punktinsats, på egen hand eller tillsammans med någon av oss andra i företaget.

Då företaget expanderar letar vi även efter någon som vill utveckla FöreningsKraft med oss och ta det till nästa nivå. Därför letar vi efter någon som tror starkt på affärsidén och som är redo att jobba med sälj och marknadsföring för att få företaget att fortsätta att expandera.

Uppgifterna gentemot kund kan variera stort och handlar om allt från att administrera medlemmar, rekrytera ledare, leta sponsorer, koordinera events, fakturera, bokföra, uppdatera hemsida, uppdatera register, söka bidrag m.m. Uppgifterna internt kan exempelvis handla om att ringa potentiella kunder, författa texter och uppdatera olika register eller att göra research och hålla ett webbinarium.

Vem söker vi?

Vi tror att du som söker är:

  • Noggrann
  • Pålitlig
  • Strukturerad
  • Lättlärd
  • Självgående

Vi tror även att du är social, engagerad och brinner för föreningslivet. Du har troligen engagerat dig i föreningslivet under större delen av ditt liv, som exempelvis aktiv, styrelsemedlem, ledare, anställd eller volontär/funktionär.

Har du studerat sports management, projektledning eller annan relevant utbildning är det ett stort plus.  

För att klara av detta arbete behöver du ha mycket goda kunskaper i officepaketet samt snabbt kunna lära dig andra digitala verktyg. 

Övrig information

Vi söker dig som bor i Stockholms län eller ca 1-2 timmar från Stockholm centralstation. Du jobbar för det mesta hemifrån men kommer att ha regelbundna träffar, både fysiskt och digitalt, med kund och internt.  

Bor du någon annanstans men känner att detta är drömjobbet för dig? Skicka in en ansökan ändå så kan vi se om vi kan gå vidare i alla fall.

Anställningsform: Visstidsanställning på 3 månader med goda möjligheter till förlängning.

Omfattning: Arbetet sker på totalt ca 15 timmar i veckan och arbetstiden är flexibel. Eventuell mertid kan förekomma vilket vi diskuterar tillsammans och självklart utgår extra timersättning för den tiden. 

Placering: Du arbetar till största delen på distans. Digitala träffar sker regelbundet och vi ses fysiskt, internt eller med kund, ca 2-4 gånger i månaden.

Lön: Timlön

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Ansökan

Skicka in CV och personligt brev i PDF format till: ansokan@foreningskraft.nu senast 31/7. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan alltså komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

Vid frågor om tjänsten, skicka ett mejl till samma adress som ansökan.