Så fungerar det

Steg 1

Vid en första kontakt diskuterar vi din förenings utmaningar och behov för att se vad vi på FöreningsKraft kan bidra med. 

Steg 2

Ett kontrakt mellan båda parter tecknas för att skapa en tydlighet i uppdraget.

Steg 3

Personal på FöreningsKraft får tillgång till aktuella system för att kunna påbörja uppdraget.

Steg 4

Arbetsuppgifterna utförs mestadels på distans efter att er förening tagit in oss på ett löpande eller tidsbegränsat uppdrag.

Steg 5

Fakturering sker antingen efter uppdragets slut eller löpande varje månad i efterskott

Vad erbjuder vi?

Kontinuerlig föreningskonsulent

Vi hjälper din förening att utvecklas genom att sköta den del av administrationen som ni i föreningen inte vill, kan eller hinner göra själva.

Hur mycket ni vill att vi gör bestämmer vi tillsammans och lägger upp en plan som passar som passar just din förenings behov och budget.

Vi jobbar även med att utveckla struktur, organisation och digitalisering i föreningarna från idé till genomförande och färdiga rutiner, tjänster m.m.

Exempel på administrativa uppgifter som vi hjälper till med är:

  • Mejladministration
  • Medlemsadministration och kommunikation
  • Köhantering
  • Schemaläggning
  • Lokaladministration
  • Ledarkontakt
  • Lägerplanering
  • Övrig eventplanering såsom kick offer, konferenser, tävlingar, matcher m.m.
  • Bidragshantering såsom LOK-stöd
  • Administrera hemsida och sociala medier
  • Ekonomiadministration

Punktinsatser

Ibland kan föreningen behöva hjälp med en enskild del i arbetet och då kan vi hjälpa till, på kort varsel och under en begränsad tidsperiod.

Exempel på punktinsatser som vi hjälper till med är:

  • Planering och genomförande av ett arrangemang såsom tävling, läger, cup eller liknande
  • Byte av administrationssystem
  • Digitalisering
  • Specifika insatser för att hitta fler ledare/medlemmar
  • Utveckling/uppdatering av hemsida
  • Skapa olika typer av dokument

Vad kostar det?

Eftersom varje förenings behov och upplägg blir unikt skapas individuella prissättningar. Priset kan även bero på om föreningen tar in oss på timme eller om vi skapar ett paketpris. Kontakta oss för att diskutera ett upplägg som passar just din förening!

Varför ska din förening välja oss istället för att anställa någon?

Hos FöreningsKraft samlas flera föreningskonsulenter under samma paraply. Personer som annars skulle sitta själva ute i föreningar får via oss kollegor att bolla med och en stor kunskapsbank genom att dela erfarenhet med andra i teamet.

Vad tycker andra föreningar om oss?

Här kan du läsa referenser från några av våra nuvarande och tidigare kunder. 

Andra fördelar med att ta in oss är att vi:

  • Reducerar ert behov av en fysisk kontorsplats.
  • Eliminerar ert behov av administrativ deltidspersonal.
  • Minskar era personalkostnader.
  • Ser till att ni slipper krångla med allt vad anställning innebär såsom sociala avgifter, löneskatter, sjuklöner, arbetsgivardeklarationer osv.
  • Blir en neutral person kommer in i föreningen med ett utomståendeperspektiv
  • Hjälper er att bidra till en bättre miljö då vi minskar vårt resande till en fysisk plats
  • Reducerar styrelsens operativa arbete så att de kan fokusera på föreningens framtid och jobba mer strategiskt

Vill du få tips och verktyg direkt i din brevlåda?
Prenumerera då på vårt nyhetsbrev som kommer ut ca 1 gång i månaden.

Tack för din e-post, vi hoppas att du kommer att gilla innehållet!

Något gick fel

Föreningskraft kommer att använda ovan information för att hålla kontakten med dig och för att delge tips, verktyg och nyheter.