Vår vision

FöreningsKraft vill skapa ett hållbart föreningsliv. Ett föreningsliv där eldsjälar stannar länge och får göra det de brinner för istället för att trötta ut sig med ekonomihantering och andra tidskrävande administrativa uppgifter.

FöreningsKraft skapar ett hållbart föreningsliv genom att hjälpa ideella föreningar med redovisning och administration och bistå med vår tid, vårt engagemang samt vår djupa kunskap om och förståelse för föreningslivet i kombination med redovisning.

Föreningar som väljer att arbeta med oss kan fokusera på kärnverksamheten och utveckla verksamheten tillsammans med dess medlemmar. Föreningarna har även en stabil grund när delar eller hela styrelsen byts ut samt en personlig kunskapsbank inom ekonomi och föreningsliv.

Våra värdeord

Professionella

Vi har en bred kompetens inom FöreningsKraft och gedigen kunskap om både föreningsliv och redovisning samt förhållandet mellan dessa. När vi hjälper en förening sköts jobbet av kunniga personer så att ideellt engagerade kan ägna sig åt kärnverksamheten.

Lösningsorienterade

Närhelst vi stöter på utmaningar hittar vi nya vägar runt problemen, både internt och med hjälp av din förenings nyckelpersoner. Vi arbetar näst intill helt på distans och har ett flexibelt förhållningssätt till våra föreningar som till stor del drivs av ideella krafter.

Strukturerade

En viktig del i vårt arbete handlar om att leverera uppgifter i god tid till din förening. Vi håller ordning och reda på dokument, lagar, regler och deadlines vilket skapar trygghet och förtroende för dig och din förening.

Relationsskapare

Vi har alltid din förenings bästa i fokus och en god och kontinuerlig dialog mellan oss och er är en nödvändighet för ett lyckat samarbete. Din förening erbjuds regelbundna digitala avstämningar och vi finns tillgängliga både på telefon och mejl när din förening behöver oss.