Våra värdeord

FöreningsKraft vill modernisera föreningslivet! Det gör vi både genom vårt arbetssätt och vår kunskap i digitala lösningar och effektiva processer. Hur då, kanske du undrar?

Professionella

Vi har en bred kompetens inom FöreningsKraft och hjälper ofta varandra för att leverera det bästa åt din förening. Vi håller oss ständigt uppdaterade på det senaste inom föreningslivet. När vi hjälper en förening sköts jobbet av kunniga personer så att ideellt engagerade kan ägna sig åt kärnverksamheten.

Lösningsorienterade

Närhelst vi stöter på utmaningar hittar vi nya vägar runt problemen, både internt och med hjälp av din förenings nyckelpersoner. Vi arbetar näst intill helt på distans och har ett flexibelt förhållningssätt till våra föreningar som till stor del drivs av ideella krafter.

Initiativtagare

När din förening tar hjälp av oss kommer vi in med opartiska och neutrala glasögon. Med vår samlade erfarenhet kan vi vara proaktiva och komma med förslag på utveckling utifrån föreningens önskemål.

Strukturerade

Tillsammans med din förening sätter vi rutiner för olika arbetsprocesser för att skapa ett effektivt arbetssätt. Genom att strukturera och prioritera vårt arbete skapas effektivitet och vi får mycket gjort på kort tid. En viktig del i vårt arbete handlar även om att leverera uppgifter i god tid till din förening.

Relationsskapare

Vi har alltid din förenings bästa i fokus och en god och kontinuerlig dialog mellan oss och er är en nödvändighet för ett lyckat samarbete. Din förenings behov är vår utgångspunkt och därför är vi lyhörda och flexibla så att ni får ut så mycket som möjligt av FöreningsKraft.

Jessica Pettersson

Verksamhetschef

Sofia Nykvist

Redovisningsekonom

Helene Söderlind

Redovisningsekonom

– Vid 4 års ålder satte mina föräldrar mig på barngymnastik för att jag hade så mycket spring i benen och har inte lämnat föreningslivet sen dess. I 16 år var jag aktiv gymnast och provade både artistisk och rytmisk gymnastik innan jag hittade rätt sport för mig, truppgymnastik.

• Gymnast i 16 år
  • Ledare i ca 20 år
  • Grundare av egen förening år 2012 (föreningen är fortfarande aktiv)
  • Kassör i förening 1 år
  • Styrelseordförande i förening 5 år
  • Domare i 9 år
  • Ledamot/ordförande i Gymnastikförbundet Östs Barnkommitté i 2 år
  • Ledamot i Valberedningen Gymnastikförbundet Öst 1 år
  • Ledamot i Gymnastikförbundet Öst 3 år
  • Kassör i Svenska Rugbyförbundet 1 år

• Kandidatexamen i folkhälsovetenskap
  • Masterexamen i barn- och ungdomsvetenskap
  • Separata kurser i bl.a redovisning, marknadsföring och hälsopedagogik

B.la. medverkat i

• Statistik och analys
  • Projektledning
  • Digitala lösningar
  • Rekrytering
  • Verksamhetsutveckling
  • Föreläsare/utbildare

– Det känns fantastisk kul att ha fått äran att bli redovisningsekonom hos FöreningsKraft och att få vara med på resan framåt. Jag ser fram emot att få hjälpa både nya och befintliga föreningar när det kommer till ekonomi.

• Styrelsemedlem i ett simsällskap
  • Kassör
  • Dansat som yngre
  • Spelat fotboll som yngre