Referenser

Här kan du läsa vad några av FöreningsKrafts nuvarande och tidigare samarbetsföreningar tycker om oss. Vill du läsa fler referenser? Klicka här

Ekonomitjänster

Föreningen för folkbildningsforskning

Vi är mycket nöjda med stödet vi får av FöreningsKraft i såväl ekonomiskt som administrativt stöd. Dels vad gäller löpande bokföring, betalning av fakturor och stöd t ex i medlemsaviseringar. Bra kvalitet, ordning och roliga samarbeten.

-Linus Olofsson, ordförande i Föreningen för Folkbildningsforskning

Punktinsatser

Ikon_Citat-blue

Tobiasregistret

Vi ville starta ett volontärnätverk som skulle finnas i Sveriges alla regioner och volontärerna skulle vara i den målgrupp som registret riktar sig till. Vi initierade arbetet under sommaren med målet att ha ett nätverk igång redan tre månader senare.

FöreningsKraft satte ihop projektet och föreslog de delar som behövde finnas med. Vi hade god vägledning i arbetet och fick alltid snabba svar på frågor och tydligt formulerade uppgifter som vi behövde hantera för att projektet skulle hålla den aggressiva tidsplanen vi satt. Under processens gång kom bra uppdateringar kring hur arbetet fortskred och heads up på vad som komma skulle.

För oss var det viktigt att volontärverksamheten skulle vara proffsig, kunna implementeras i ordinarie verksamhet direkt och att tidsplanen skulle hållas.

Idag har vi en verksamhet som fungerar som vi hade tänkt oss. Arbetet har fungerat bra i alla delar och FöreningsKraft har levererat allt vi önskat och lite till. Vi har idag en förmåga vi inte hade för några månader sen och vi har goda möjligheter att utveckla verksamheten med det stöd vi fått och fortsatt får.

Jag kan varmt rekommendera FöreningsKraft som samverkanspartner.

-Nicole Silverstolpe, VD för Tobiasregistret

Ikon_Citat-black

Järna SK

FöreningsKraft har genomfört en genomlysning av vår administrativa verksamhet. Målet med genomlysningen var dels att skapa en tydligare arbetsbeskrivning för vår nuvarande kanslist samt att hitta sätt att effektivisera och digitalisera vår administration.

Uppdraget genomfördes helt i enlighet med vad vi som förening önskade och hade behov av. En viktig anledning till varför vi tog in FöreningsKraft för denna genomlysning var att få in en extern röst och objektiva ögon. FöreningsKraft kunde bl.a. hitta utvecklingsmöjligheter för föreningen som vi själva inte sett tidigare. Genom att ta in en extern part har även dialogen kring utvecklingsarbetet kunnat ske på ett mer objektivt och neutralt sätt.

Nu när genomlysningen är klart kommer vi i styrelsen att börja sortera och prioritera de olika utvecklingsområdena som har kommit fram i genomlysningen och utveckla vår förening i den riktning vi vill.

-Johan Forssén, ledamot fotbollssektionen i Järna SK

Läs mer här om vad Järna SK säger om detta och flera samarbeten med oss på FöreningsKraft.

Ikon_Citat-blue

GF Wermdö

GF Wermdö anlitade Föreningskraft i första skedet för en genomlysning av föreningens rutiner, administration och arbetssätt inför en förändring av strukturen. Vi fick en gedigen rapport med många förslag på både enkla och mer omfattande förändringar och effektiviseringar, både för kanslipersonal och styrelsens arbete. Känslan efter att ha gått igenom rapporten var att Föreningskraft verkligen drar nytta av de lärdomar som kommer från andra föreningar och därmed slipper vi  som enskild förening uppfinna nya hjul. En enorm tidsbesparing alltså!

Efter den lyckade genomlysningen har vi valt att fortsätta med Föreningskraft med kanslitjänster. Då har de kunnat hjälpa oss genomföra många av de förbättringar som föreslogs.

Vi har också haft möjlighet att ta in extra hjälp i samband med arrangemang såsom nationella tävlingar. Den kompetens och erfarenhet som Föreningskraft besitter har varit ovärderlig för oss. När vi stöter på något som vi behöver hjälp med finns de alltid där och kan göra en punktinsats.

-Susann Svallfors, ordförande GF Wermdö