Punktinsatser med FöreningsKraft – ett exempel

Järna SK är en stor flersektionsförening söder som Stockholm. Idag har de 3 anställda som tillsammans med styrelsen driver och utvecklar föreningen. I våras hörde de av sig till oss på FöreningsKraft för att få hjälp med en punktinsats, en genomlysning av föreningens administrativa verksamhet.

– Föreningen hade behov av en genomlysning och en sådan görs bäst av en extern part då det annars blir diskussioner kring jäv eller partiskhet, säger Johan som är ledamot i fotbollssektionen. Vi hittade FöreningsKraft som vi tyckte ingav förtroende och erfarenhet vad gäller föreningsfrågor. Offerten var tydlig och slutresultatet innehöll svar på alla de frågeställningar som vi hade.

Genomlysningen gav bl.a. föreningen underlag för beslut att anställa en Sportchef för fotbollssektionen. En omorganisation i föreningen är även på gång och en Verksamhetsledare till huvudstyrelsen håller på att rekryteras. Järna SK tog hjälp av FöreningsKraft till båda rekryteringarna.

– Att återkommande ta hjälp av FöreningsKraft har haft stora fördelar då de exempelvis redan är insatta i vår förenings möjligheter samt svårigheter, säger Johan. Det blir en kort startsträcka i uppdragen och de leveranser som har gjorts har varje gång uppfyllt de uppdragsbeskrivningar som tagits fram och till överkommet pris. Därför kommer vi att fortsätta att ta in offerter från FöreningsKraft.

Johan kan varmt rekommendera FöreningsKraft till andra föreningar då de är mycket nöjda med de uppdrag som hittills har genomförts.

– Vi kan varmt rekommendera FöreningsKraft, då de alltid har följt överenskommen tidsplan och kostnadsram!

Behöver din förening hjälp med en punktinsats? Kontakta oss idag och bolla idéer kring hur ett samarbete skulle kunna se ut.

FöreningsKraft hjälp fotboll