Våra utbildningar

FöreningsKraft erbjuder två utbildningar – Medlemsmodellen och Tillsammans. Ett hett tips är att gå ihop 3 föreningar eller fler så blir allt billigare per förening. Ni får då även en fantastisk chans att utbyta erfarenheter med varandra!

FöreningsKraft kan även skräddarsy utbildningar och föreläsningar till din förening på temat Barnkonventionen eller Effektivt styrelsearbete. Tillsammans tar vi reda på vad som passar din förening bäst!

Kontakta oss för prisförslag och upplägg för just DIN förening!

Medlemsmodellen

Vill din förening jobba för att:

• Kunna behålla era medlemmar så länge som möjligt?
  • Bli fler medlemmar för att främja fysisk aktivitet genom hela livet?
  • Arbeta för att ALLA ska känna att de har en plats i idrotten, oavsett bakgrund, religion, kön, ålder m.m?
  • Göra det lätt för individer att börja idrotta?

Då bör ni ta in utbildningen Medlemsmodellen. Vi hjälper er med konkreta verktyg kring hur ni kan behålla fler, rekrytera fler och även rekrytera bredare i er förening.

Utbildningen består av både en föreläsningsdel där vi går igenom de olika stegen i medlemsmodellen samt en workshopdel där vi omvandlar teori till praktik.

Utbildningen vänder sig till alla i föreningen som är involverade i medlemsrekrytering, förslagsvis styrelser, kommittéer, sektioner och anställda.

Utbildningen anpassas till just DIN förenings behov, både gällande innehåll och längd. Utbildningen kan även beställas av förbund eller andra typer av medlemsorganisationer.

Ekonomiföreläsning

Vill din förening få koll på:

• Kassörens och revisorns roller i föreningen?
  • Ekonomiska begrepp kopplat till redovisning och bokföring?
  • Bokföringsmetodik?
  • Hur ni avslutar ett år och börjar ett nytt?
  • Flera handfasta tips kring ekonomi och bokföring för föreningar?

Då kan våra föreläsningar i föreningsekonomi komma väl till pass. Vi hjälper er att få en bild av de viktigaste delarna i en kassörs eller revisors roll i en förening och svarar under föreläsningens gång på alla era funderingar kopplat till ämnet.

Vi erbjuder två olika föreläsningar. Steg A som är mer övergripande information för alla förtroendevalda och steg B som är mer praktiskt lagd mot bokföring och för kassören/revisorns arbete i föreningen.

Känner ni ändå att tiden inte räcker till för att lära er allt och vill hellre lämna över bokföringen till någon annan? Kontakta oss så gör vi redovisningen åt er.