Här hittar du information om exempelvis hur Föreningskraft hanterar dina personuppgifter, integritetspolicy m.m. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor!

Hantering av personuppgifter

Mitt företag FöreningsKraft (org. 198710021406) följer gällande lagar när det gäller insamling och hantering av personuppgifter enligt EU:s direktiv GDPR.

Jag, Jessica Pettersson, är grundare av FöreningsKraft som är en Enskild Firma. Det betyder att det är jag som är ansvarig för alla personuppgifter som företaget hanterar. Nedan kan du läsa om vilka och hur vi hanterar personuppgifter samt varför. Vill du ha mer information eller att jag raderar dina uppgifter är du välkommen att kontakta mig här.

Integritetspolicy

Här listar jag de viktigaste delarna i vårt arbete med personuppgifter:

• När vi ber dig lämna personuppgifter så informerar vi alltid syftet med detta.
  • Vi använder inte de insamlade uppgifterna till något annat än det de godkänt.
  • Vi sparar så lite information som möjligt gällande personuppgifter samt rensar regelbundet.
  • Vi sparar aldrig känsliga personuppgifter som exempelvis: etnicitet, religion, hälsa, politisk åskådning m.m.

Vilken information samlas in och varför?

Kundregister

När du kontaktar oss via e-post, telefon eller via kontaktformuläret på hemsidan läggs dina uppgifter in i Hubspot, det CRM-system jag använder för att hålla reda på olika kundkontakter. Där lagras nödvändig information för att kunna kommunicera med potentiella och befintliga kunder. Information som sparas är exempelvis namn, e-postadress, telefonnummer, förening, roll i föreningen. Där sparas även mejlkonversationer och sammanfattningar av samtal.

Prenumeration

När du fyller i din e-postadress via hemsidan för att prenumerera på blogginläggen hamnar din mejladress i Hubspot. Din mejladress läggs även in på en adresslista i verktyget Minutemailer. Din e-postadress används endast för utskick om blogginlägg och allmän info om FöreningsKraft. Du kontaktas inte på något annat sätt än via dessa brev om du själv inte har initierat kontakten. Du kan själv när som helst avregistrera dig från utskicken.

Juridiska personer (föreningar)

Via Specialidrottsförbundens hemsidor samlar jag in e-postadresser som inte är personligt knutna, alltså exempelvis kansli/inf-adresser. Dessa mejladresser blir då inte knutna till en specifik person. Dessa mejladresser får nyhetsbrev från FöreningsKraft ca 1-2 gånger i månaden. Vill föreningen inte ha dessa mejl kan man lätt avregistrera sig från listan via en länk i utskicken. Dessa mejladresser sparas i verktyget Minutemailer. Avregistrerade adresser läggs i en separat lista och raderas med jämna mellanrum, ca 1 gång per månad.

E-post

FöreningsKrafts e-pstkorrespondens innehåller personuppgifter i strukturerad form, framförallt namn och e-postadresser.

Bokföring

FöreningsKrafts bokföring innehåller personuppgifter på de fakturor som skickas ut. Uppgifterna på fakturan såsom adress, namn och organisationsnummer är antingen tagna från kundregistret i Hubspot eller på föreningens hemsida.

Bokföring och fakturahantering sköts via verktyget Bokio som därmed har tillgång till de personuppgifter som finns i bokföringen/fakturahanteringen. Hur länge dessa uppgifter sparas styrs av bokföringslagen.

Tredje part

FöreningsKraft delar inte med sig av personuppgifter till tredje part utan tillåtelse. FöreningsKraft samarbetar med Pär Jansson när det gäller hjälp kring ekonomiska tjänster. Om Pär kopplas in informeras alltid kunden om detta.

Dina rättigheter

för av dig till FöreningsKraft om du vill veta vilka uppgifter vi sparar om dig. Hör även av dig om du vill ändra, rätta eller radera de uppgifter vi har om dig.