Allmänna villkor

Här hittar du information om exempelvis hur Föreningskraft AB hanterar dina personuppgifter, integritetspolicy m.m. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor!

Hantering av personuppgifter

Företaget FöreningsKraft AB (org nummer: 559239-4083) följer gällande lagar när det gäller insamling och hantering av personuppgifter enligt EU:s direktiv GDPR.

Jag, Jessica Pettersson, är grundare av FöreningsKraft AB samt VD för företaget. Det betyder att det är jag som är ansvarig för alla personuppgifter som företaget hanterar. Nedan kan du läsa om vilka och hur vi hanterar personuppgifter samt varför. Vill du ha mer information eller att vi raderar dina uppgifter är du välkommen att kontakta mig här.

Integritetspolicy

Här listas de viktigaste delarna i vårt arbete med personuppgifter:

• När vi ber dig lämna personuppgifter så informerar vi alltid syftet med detta.
  • Vi använder inte de insamlade uppgifterna till något annat än det du godkänt.
  • Vi sparar så lite information som möjligt gällande personuppgifter samt rensar regelbundet.
  • Vi sparar aldrig känsliga personuppgifter som exempelvis: etnicitet, religion, hälsa, politisk åskådning m.m.

Vilken information samlas in och varför?

Kundregister

När du kontaktar oss via kontaktformuläret på hemsidan läggs dina uppgifter in i CRM-systemet Hubspot samt att ett mejl skickas till vår infomejl. Olika uppgifter om kunder och potentiella kunder finns i vår inkorg för e-post, på vår låsta trellotavla och/eller i dropbox. Information som sparas är exempelvis namn, e-postadress, telefonnummer, förening, roll i föreningen.

Prenumeration

När du fyller i din e-postadress via hemsidan för att prenumerera på blogginläggen hamnar din mejladress på vår interna sida i Worldpress. Din mejladress läggs även in på en adresslista i verktyget Minutemailer. Din e-postadress används endast för utskick om blogginlägg och allmän info och kampanjer som rör FöreningsKraft. Du kontaktas inte på något annat sätt än via dessa brev om du själv inte har initierat kontakten. Du kan själv när som helst avregistrera dig från utskicken.

Juridiska personer (föreningar)

Via Riksidrottsförbundets hemsida samlas e-postadresser in som inte är personligt knutna, alltså exempelvis kansli/inf-adresser. Dessa mejladresser blir då inte knutna till en specifik person. Dessa mejladresser får nyhetsbrev från FöreningsKraft ca 1 gång i månaden. Vill föreningen inte ha dessa mejl kan man lätt avregistrera sig från listan via en länk i utskicken. Dessa mejladresser sparas i verktyget Minutemailer. Avregistrerade adresser läggs i en separat lista och raderas med jämna mellanrum.

E-post

FöreningsKrafts e-pstkorrespondens innehåller personuppgifter i strukturerad form, framförallt namn och e-postadresser.

Bokföring

FöreningsKrafts bokföring innehåller personuppgifter på de fakturor som skickas ut. Uppgifterna på fakturan såsom adress, namn och organisationsnummer är antingen tagna från föreningens hemsida eller personligen via vår kontakt med föreningen.

Bokföring och fakturahantering sköts via verktyget Bokio som därmed har tillgång till de personuppgifter som finns i bokföringen/fakturahanteringen. Hur länge dessa uppgifter sparas styrs av bokföringslagen.

Tredje part

FöreningsKraft delar inte med sig av personuppgifter till tredje part utan tillåtelse.

Dina rättigheter

Hör av dig till FöreningsKraft om du vill veta vilka uppgifter vi sparar om dig. Hör även av dig om du vill ändra, rätta eller radera de uppgifter vi har om dig.

Föreningskraft kommer att använda ovan information för att hålla kontakten med dig och för att delge tips, verktyg och nyheter.