Integritetspolicy

Här hittar du information om hur Föreningskraft AB hanterar dina personuppgifter. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.

Hantering av personuppgifter

Företaget FöreningsKraft AB (org nummer: 559239-4083) värnar om din personliga integritet och följer gällande lagar när det gäller insamling och hantering av personuppgifter enligt EU:s direktiv GDPR.

FöreningsKraft AB är personuppgiftsansvarig och därmed ansvarig för alla personuppgifter som hanteras inom företaget. Nedan kan du läsa om vilka personuppgifter vi hanterar samt varför. Vill du ha mer information eller vill du att vi raderar dina uppgifter är du välkommen att kontakta oss.

Vilken information samlas in och varför?

Kundregister

När du kontaktar oss (via kontaktformuläret på hemsidan, via mejl eller telefon) sparas dina uppgifter i vårt kundregister. De personuppgifter som sparas är namn, mejladress och telefonnummer. Dessa personuppgifter finns även i vår mejlinkorg då en stor del av dialogen med dig sker där.

Blir din förening kund hos oss sparas uppgifterna för vidare avtalssignering samt för att kunna leverera de tjänster vi kommit överens om. Vid avtalssignering sparas även personnumret på de som signerat. Detta görs för att skapa en trygg och säker digital signering.

Blir din förening inte kund hos oss sparas endast ditt namn för att kunna ta upp dialogen om du hör av dig igen och vill ha hjälp av oss.

Nyhetsbrev

Vi samlar enbart in din mejladress när du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Denna uppgift används endast i syfte att skicka ut nyhetsbrev och annan relevant information till dig som vi tror att du kan ha nytta av. Vi lämnar inte ut din mejladress till någon utomstående och du kan när som helst avregistrera dig från utskicken, antingen genom en länk i utskicket eller genom att kontakta oss.

Juridiska personer (föreningar)

Via Riksidrottsförbundets hemsida samlas mejladresser in som inte är personligt knutna, alltså exempelvis kansli-/infoadresser. Dessa mejladresser kan då få nyhetsbrev, riktade utskick eller liknande. Vill föreningen inte ha dessa mejl kan du enkelt avregistrera föreningen från listan via en länk i utskicken eller kontakta oss via mejl.

Dina rättigheter

Hör av dig till FöreningsKraft om du vill veta vilka uppgifter vi sparar om dig. Hör även av dig om du vill ändra, rätta eller radera de uppgifter vi har om dig.

FöreningsKraft AB

Organisationsnummer: 559239-4083