Övriga referenser

Här kan du läsa vad flera av FöreningsKrafts tidigare och nuvarande samarbetsföreningar tycker om oss!

Kanslitjänster

Karlskrona GF

Vad har det gett er som styrelse (eller dig som ordförande) att ta in oss på FöreningsKraft?

“Vi har kunnat fokusera mer på styrelsearbetet där föreningens stora frågor ska hanteras. Tidigare har vi fått lägga för mycket tid och energi på administration och då har det mer långsiktiga arbetet blivit lidande.”

Läs hela intervjun med Daniel här

-Daniel, ordförande Karlskrona GF

Vasa Gymnastik

FöreningsKraft har med sitt gedigna kunnande inom föreningsverksamhet och idrott gett Vasa Gymnastik en stabil plattform att utvecklas på inför framtiden.

-Carl Plathaber, ordförande i Vasa Gymnastik

GK Hermes

Jessica på Föreningskraft har varit ett ovärderligt stöd för vår förening som inte har möjlighet att anställa ett fast administrativt stöd.

Föreningskraft har skapat en struktur för att uppdatera vår hemsida samt genomfört beslutade förslag. Föreningskraft sköter löpande föreningens mailbox genom att svara eller vidarebefordra till ansvarig i styrelsen.

Föreningskraft har också varit till stor hjälp vid fakturering till medlemmarna. I början av vårt samarbetet gjorde Föreningskraft en kartläggning av föreningens utvecklingsbehov utifrån målsättningen att vilja växa. Vår önskan är att fortsätta med Jessica som stöd för att nå våra långsiktiga mål.

-Styrelsen i GK Hermes

GK Trollbäcken

GK Trollbäcken har i ca 4 månader nu använt sig av en kanslisttjänst på distans från Föreningskraft. Det fungerar hur bra som helst!

Vi har fått tillgång till en otroligt effektiv lösning med personer som kan föreningslivet och därmed utför, utvecklar och effektiviserar de arbetsuppgifter som finns. De inkluderar kontakt med bland annat medlemmar, styrelsen, kommunen och Gymnastikförbundet. Kanslisten administrerar våra läger, tävlingar samt uppdaterar vårt medlemsregister. Föreningskraft har även på eget initiativ skapat ett intranät till våra ledare.

Vi upplever att de är otroligt kundorienterade och anpassningsbara till vår förenings behov och arbetssätt. Kommunikationen sker via en planeringsapp, mejl, sms, telefon. Utvärdering och uppföljning sker kontinuerligt. GK Trollbäcken kan varmt rekommendera Föreningskraft till övriga föreningar som behöver administrativ hjälp.

-Carina Hallberg, kassör i GK Trollbäcken

Ekonomitjänster

Tullinge GF

En oumbärlig hjälp när det kommer till ekonomisk stöttning och FöreningsKraft finns alltid där till hands när man behöver hjälp. Inget problem är för stort för Paulina. Hon har avlastat oss med hela ekonomikedjan så att vi kan använda tiden till annat. Bara positiva saker att säga och kan rekommendera henne varmt.

-Annika Frisk, ordförande Tullinge GF

Punktinsatser

Nattvandrarna

Jessica fick i uppdrag att stötta oss i vår rekrytering av ett kansli. 1 verksamhetschef, 1 kommunikatör och 2 administratörer skulle anställas på kortast möjliga tid med annorlunda villkor. Ett uppdrag jag själv aldrig skulle åta mig. Men detta gjorde Jessica och hon gjorde det med enorm expertis från A till Ö.

Det var inget som missades och tidsschemat hölls, dessutom med några dagars marginal. Hon gjorde mer än att stötta oss. Hon ledde hela projektet. Jag kan varmt rekommendera Jessica för liknande uppdrag. Jag tror få hade klarat av det hon gjorde för oss.

-Peder Schillerström, ordförande i Nattvandrarna

Linköpings SK

Föreningskraft har hjälpt oss ta beslut om vilket adminsystem som passar vår klubb bäst genom att förstå vår verksamhet och sätta sig in i våra utmaningar.

De har supportat vid frågor från olika håll och satt upp strukturen för hur vi ska arbeta med fakturering och medlemsregister. Genom att anlita dem har vi minskat vårt administrativa arbete och kan koncentrera oss på våra verksamheter – vilket är det vi brinner för.

-Petra Dryselius, ordförande Linköpings Squashklubb

Hammarbygymnasterna

Jag har använt Jessica som mentor och bollplank i min roll som Sportchef på Hammarbygymnasterna. Jessica har hjälpt mig realisera idéer och hitta strukturer kring hur vi som förening kan utvecklas och hitta sätt att effektivisera vårt arbete internt/externt. Våra möten har även gett mig större insikter kring gymnastik Sverige och våra möten har lett till konkreta resultat som har gynnat föreningen.

Att jobba med Jessica är en fröjd. Hon är resultatorienterad, grym på organisationsutveckling, positiv, uppdaterad, en god lyssnare, idérik, har en djup bakgrund inom gymnastiken och är nytänkande. Vi har även anlitat Jessica som projektledare till ett av våra större event, Hammarby Trupp Cup med bättre resultat än förväntat, på alla plan.

Jag rekommenderar alla Verksamhets-, Sport- och/eller Sektionschefer som behöver hjälp att hitta lösningar/sätta strukturer inom sin verksamhet, att anlita Jessica. Hon är mångfacetterad, fantastisk att samarbeta med, har stor integritet, ärlig och levererar alltid på topp. Hon har mina absolut största rekommendationer.

-Desiree Blomberg, Sportchef i Hammarbygymnasterna