Referenser

Här kan du läsa vad flera av FöreningsKrafts tidigare och nuvarande kunder tycker om oss!

GK Trollbäcken

GK Trollbäcken har i ca 4 månader nu använt sig av en kanslisttjänst på distans från Föreningskraft. Det fungerar hur bra som helst!

Vi har fått tillgång till en otroligt effektiv lösning med personer som kan föreningslivet och därmed utför, utvecklar och effektiviserar de arbetsuppgifter som finns. De inkluderar kontakt med bland annat medlemmar, styrelsen, kommunen och Gymnastikförbundet. Kanslisten administrerar våra läger, tävlingar samt uppdaterar vårt medlemsregister. Föreningskraft har även på eget initiativ skapat ett intranät till våra ledare.

Vi upplever att de är otroligt kundorienterade och anpassningsbara till vår förenings behov och arbetssätt. Kommunikationen sker via en planeringsapp, mejl, sms, telefon. Utvärdering och uppföljning sker kontinuerligt. GK Trollbäcken kan varmt rekommendera Föreningskraft till övriga föreningar som behöver administrativ hjälp.

-Carina Hallberg, kassör i GK Trollbäcken

Järna SK

FöreningsKraft har genomfört en genomlysning av vår administrativa verksamhet. Målet med genomlysningen var dels att skapa en tydligare arbetsbeskrivning för vår nuvarande kanslist samt att hitta sätt att effektivisera och digitalisera vår administration.

Uppdraget genomfördes helt i enlighet med vad vi som förening önskade och hade behov av. En viktig anledning till varför vi tog in FöreningsKraft för denna genomlysning var att få in en extern röst och objektiva ögon. FöreningsKraft kunde bl.a. hitta utvecklingsmöjligheter för föreningen som vi själva inte sett tidigare. Genom att ta in en extern part har även dialogen kring utvecklingsarbetet kunnat ske på ett mer objektivt och neutralt sätt.

Nu när genomlysningen är klart kommer vi i styrelsen att börja sortera och prioritera de olika utvecklingsområdena som har kommit fram i genomlysningen och utveckla vår förening i den riktning vi vill.

-Johan Forssén, ledamot fotbollssektionen i Järna SK

Föreningen för folkbildningsforskning

Vi är mycket nöjda med stödet vi får av FöreningsKraft i såväl ekonomiskt som administrativt stöd. Dels vad gäller löpande bokföring, betalning av fakturor och stöd t ex i medlemsaviseringar. Bra kvalitet, ordning och roliga samarbeten.

-Linus Olofsson, ordförande i Föreningen för Folkbildningsforskning

GK Hermes

Jessica på Föreningskraft har varit ett ovärderligt stöd för vår förening som inte har möjlighet att anställa ett fast administrativt stöd.

Föreningskraft har skapat en struktur för att uppdatera vår hemsida samt genomfört beslutade förslag. Föreningskraft sköter löpande föreningens mailbox genom att svara eller vidarebefordra till ansvarig i styrelsen.

Föreningskraft har också varit till stor hjälp vid fakturering till medlemmarna. I början av vårt samarbetet gjorde Föreningskraft en kartläggning av föreningens utvecklingsbehov utifrån målsättningen att vilja växa. Vår önskan är att fortsätta med Jessica som stöd för att nå våra långsiktiga mål.

-Styrelsen i GK Hermes

Linköpings SK

Föreningskraft har hjälpt oss ta beslut om vilket adminsystem som passar vår klubb bäst genom att förstå vår verksamhet och sätta sig in i våra utmaningar.

De har supportat vid frågor från olika håll och satt upp strukturen för hur vi ska arbeta med fakturering och medlemsregister. Genom att anlita dem har vi minskat vårt administrativa arbete och kan koncentrera oss på våra verksamheter – vilket är det vi brinner för.

-Petra Dryselius, ordförande Linköpings Squashklubb

Nattvandrarna

Jessica fick i uppdrag att stötta oss i vår rekrytering av ett kansli. 1 verksamhetschef, 1 kommunikatör och 2 administratörer skulle anställas på kortast möjliga tid med annorlunda villkor. Ett uppdrag jag själv aldrig skulle åta mig. Men detta gjorde Jessica och hon gjorde det med enorm expertis från A till Ö.

Det var inget som missades och tidsschemat hölls, dessutom med några dagars marginal. Hon gjorde mer än att stötta oss. Hon ledde hela projektet. Jag kan varmt rekommendera Jessica för liknande uppdrag. Jag tror få hade klarat av det hon gjorde för oss.

-Peder Schillerström, ordförande i Nattvandrarna

Hammarbygymnasterna

Jag har använt Jessica som mentor och bollplank i min roll som Sportchef på Hammarbygymnasterna. Jessica har hjälpt mig realisera idéer och hitta strukturer kring hur vi som förening kan utvecklas och hitta sätt att effektivisera vårt arbete internt/externt. Våra möten har även gett mig större insikter kring gymnastik Sverige och våra möten har lett till konkreta resultat som har gynnat föreningen.

Att jobba med Jessica är en fröjd. Hon är resultatorienterad, grym på organisationsutveckling, positiv, uppdaterad, en god lyssnare, idérik, har en djup bakgrund inom gymnastiken och är nytänkande. Vi har även anlitat Jessica som projektledare till ett av våra större event, Hammarby Trupp Cup med bättre resultat än förväntat, på alla plan.

Jag rekommenderar alla Verksamhets-, Sport- och/eller Sektionschefer som behöver hjälp att hitta lösningar/sätta strukturer inom sin verksamhet, att anlita Jessica. Hon är mångfacetterad, fantastisk att samarbeta med, har stor integritet, ärlig och levererar alltid på topp. Hon har mina absolut största rekommendationer.

-Desiree Blomberg, Sportchef i Hammarbygymnasterna

Föreningen Choice

FöreningsKraft har varit motorn i att sätta igång med uppbyggnaden av vår förening. De har bl.a. satt upp en struktur för hur vi kan arbeta samt skapat mallar och satt upp ett medlemsregister.

Efter bara 40 timmar har vi nu en bra grund att stå på samt 3 st nya lokalföreningar runtom i landet. Utan FöreningsKrafts hjälp hade vi inte hunnit med så här mycket på så kort tid.

Vi har vidare tagit in FöreningsKraft som en koordinerande kanslist på några timmar i veckan för fortsatt arbete med medlemsrekrytering, koordinering av aktiviteter, kommunikation m.m. Jag är tacksam över den avlastning FöreningsKraft ger så att jag kan fokusera mer på det strategiska arbetet.

FöreningsKraft har hittills levererat arbete i god tid med kvalitet och engagemang.

Jessica På FöreningsKraft höll även en digital utbildningsdag med nya styrelsemedlemmar där hon bland annat presenterade lokalstyrelsernas uppdrag och gick igenom verktyg för medlemshantering. Jessica modererade utbildningsdagen på ett tydligt och pedagogiskt sätt där hon samtidigt använde olika tekniska verktyg såsom Break out Rooms och Mentimeter för att göra utbildningsdagen mer levande. Jag är väldigt nöjd med utbildningsdagen och fick flera positiva tillrop från deltagarna som nu är peppade att jobba vidare.

– Robert Åkesson, VD och grundare av Stiftelsen Choice och Föreningen Choice

Ikon_Citat-black

Vasa Gymnastik

FöreningsKraft har med sitt gedigna kunnande inom föreningsverksamhet och idrott gett Vasa Gymnastik en stabil plattform att utvecklas på inför framtiden.

-Carl Plathaber, ordförande i Vasa Gymnastik

RF-SISU Halland

Jag kan rekommendera föreningar och andra RF-SISU distrikt att köra ekonomiutbildningen med Paulina Magnusson som vi köpte in från FöreningsKraft. Den innehöll precis det jag hade förväntat mig! Och jag tror att FöreningsKraft och Paulina kan anpassa innehåll och upplägg bra efter målgrupp.

– Åsa Agmyr, Idrottskonsulent på RF-SISU Halland

Föreningskraft kommer att använda ovan information för att hålla kontakten med dig och för att delge tips, verktyg och nyheter.